linntillenius.blogg.se

- En liten blogg för att hålla Er uppdaterade om min tre månaders resa i Bangkok, Thailand!

Gott nytt år!

Kategori: Allmänt

Vi har haft en underbar semester på Boracay,är verkligen ett resmål att tipsa om och det var min första men absolut inte sista gång jag åker dit! Stranden är nog den finaste jag sett, i klass med Zanzibar! Jag kom hem igår kväll runt 22 och det var skönt för gårdagen kan ha varit den mest tråkiga och långsamma dagen jag varit med om! Åkte från hotellet 6 på morgonen och sen vid 10 flög jag inrikes till Cebu, där jag fick vänta i 5h på mitt plan till Bnk. Kan ha varit de 5 segaste timmarna någonsin, det var en sådan liten flygplats och jag var så rastlös. Det fanns 4 småbutiker, alla med torkad mango! Jag är inte ett fan av torkad mango... När jag landade fick jag stå i kö i 40min för att visa upp "immigration information" och sedan stå i en väldigt lång taxikö med alla nyanlända turister i 40 min till. När jag äntligen fick min taxi könde jag att, åhh nu äntligen får jag komma hem! Men icke:) min taxi åkte såklrt vilse, han hade ingen aning om vart jag bodde och min resa tog närmare 2h. Vi stannande 3-4ggr och taxichauffören försvann upp till 5 min för att fråga om vägen. Folk pekade men han hittade i alla fall inte. Då kände jag redan lite hur jag saknade filipinerna för där kan alla engelska (mer eller mindre, bra eller sämre) men man kan i alla fall prata och det är omöjligt här för de flesta kan inte ett ord. Men tillsut kom jag hem och det var magiskt!
Somnade med nycklarna i dörren också så var nog rätt slut!
 
Nu är det omladdning som gäller, om 2h kommer vårt "lyxhotell" och hä,tar upp oss där vi bor för att köra oss! Hoppas de har bättre lokalsinne än min chaufför igår:)
 
GOTT NYTT SLUT PÅ ER:)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: