linntillenius.blogg.se

- En liten blogg för att hålla Er uppdaterade om min tre månaders resa i Bangkok, Thailand!

Helg!

Kategori: Allmänt

I helgen har jag ”ensam helg” då de andra är i Phuket, vi har långhelg med röd dag på måndag! I fredags var vi med två andra sjukgymnaster som jobbar med hemrehabilitering för neuropatienter. Det var riktigt kul och givande. Vi började med en underbar lunch med massa olika rätter som tjejerna valde ut och det är alltid kul att testa något nytt! Sedan besökte vi två olika patienter. Den ena bodde med sin fru i en annan provins och det var fint med ett tempel precis bredvid huset, där blev vi bjudna på exotiska frukter och när vi skulle åka la kvinnan ner all frukt i en påse för att hon ville vi skulle ta med det hem, gästvänliga och vänliga över huvudtaget är thailändarna allihopa och det är verkligen något vi andra borde lära av tycker jag. Deras hem bestod av ett fyrkantigt rum med massa plotter och foton och sedan ett rum som var mer eller mindre utomhus där det lilla gamla köket fanns.

Det andra paret bodde i ett flodhus! Och jag var så glad för det för hade hela tiden tänkt att jag skulle vilja gå in i ett sådant hus. Huset stod på pelare i kanten av floden och mellan träplankorna kunde man se vattnet och genom fönstern hela floden och massa små fiskebåtar! Helt fantastiskt! Efter skolan åkte de andra och jag begav mig med taxi till ”Alist spa”, ett spa med thaimassage som Tony brukar gå till. Jag tog en 2h thaimassage och det var den bästa massage jag någonsin fått, Miao hette hon som gav mig den och jag ska absolut gå tillbaka igen nästa vecka!

På lördagen åkte jag till MBK shoppingcenter, ett varuhus på 8 våningar! Där finns massor med skor och väskor i äkta läder och jag hittade så mycket fint! När klockan var 2 hade jag ont o fötterna och då passade jag på att gå och se twilight på bio som fanns i centret! Och just ja, vi var på bio här om dagen också och såg en film som hette ”the impossible”, den måste ni alla se tycker jag det är en film som är baserad på en sann historia där man får följa en amerikansk familj som var i Thailand under Sunamin. En film som är väldigt gripande och väldigt fin. När klockan var 18 var jag tvungen att bege mig och det var inte pga att jag inte kunde handlat mer utan pga att min budget måste räcka hela resan…

Idag ska jag träffa Jane, hon är från Bangkok och var utbytesstudent i mon klass på gymnasiet. Det ska bli väldigt kul och hon ska ta med mig på lite sevärheter och lite så!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: