linntillenius.blogg.se

- En liten blogg för att hålla Er uppdaterade om min tre månaders resa i Bangkok, Thailand!

Kao = ris

Kategori: Allmänt

Idag har vi bytt handledare men som tur var är denna kille lika bra han med, han kan bra engelska och det är ju nästan o och o för att man ska kunna få ut något av det hela. Imorgon ska jag och josse vara med på bassängträning hela eftermiddagen och tydligen ska vi hålla i första timmen! Vi åt jättegod lunch idag på en liten restaurang utomhus som blivit vår favorit, man ser alla olika grytor/rätter och så är det bara att peka på de man vill ha! Idag hade vi en extra lång lunch och vi satt oss därefter på ett pyttecafé med bord gjorda av trärötter, alla helt olika! Vi köpte glass och en konstig bulle med nåt brunt i. När vi skulle gå frågade jag vad det var det bruna och det visade sig vara bönor! Fast söta bönor, det var gott!
Sedan igår står det en kille på vår gata med en vagn där han säljer grillade insekter så nu håller jag på att övertyga josse att vi ska köpa en varsin myra. Jag känner hellre det än en larv i alla fall! I övrigt såg vi världens ödla idag, som en liten krokodil på en av gräsytorna vid en av de små ”sjöarna” på skolan, den var ca en halv till en meter lång med svansen och det var häftigt!

Här kommer en bild på lite av den goda frukten jag äter:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: