linntillenius.blogg.se

- En liten blogg för att hålla Er uppdaterade om min tre månaders resa i Bangkok, Thailand!

Utekväll och Hua Hin!

Kategori: Allmänt

I fredags hade vi praktik hela dagen, kom hem en halvtimme senare än vanligt för att det var så mycket trafik. När vi kom hem pluggade vi c-uppsats och sedan träffades vi alla tillsammans med Tony, den tyska utbytesstudenten som är från Bangkok. Vi åt middag tillsammans och sen bar det iväg in till det riktiga centrumet, stora centralen för utgång. För första gången fick jag verkligen en syn av det bangkok man sett på alla bilder, med alla skyskrapor och lyxhotell. Vi åkte taxi och det var bra för då såg ut över själva city och det var riktigt häftigt! Kändes som om den delen av Bangkok var en annan värld jämfört med Pin Klao där vi bor och då är det inte mer än 5km-1mil till ”stora centrum”. Vi hade en toppenkväll och dansade mycket, det var kul att se utelivet i Bangkok och roligt att se vilka häftiga arkitekturer deras uteställen hade! Träffade en svensk tjej som jobbade för FN och som också hade jobbat i Afrika och en dela andra utbytesstudenter!

Tidigt (för tidigt) på lördag morgon åkte vi till Hua Hin. Hua Hin är en känd turistort som ligger på norra Malackahalvön i provinsen Prachuap Khiri Khan. Det är lätt att ta sig vart man än ska från Bangkok och ofta kan man välja tåg, buss, båt eller t ex sky train. Oftast åker man till stora busscentralen i Bangkok city och därifrån kan man alltså ta sig i princip överallt, vi tog en mini van med AC och det riktigt skönt! Hua Hin är Thailands äldsta badort och har en befolkning på ca 75000. Stranden är ca 2 mil lång och vi blev avsläppta någonstans på den(!) vet inte vart men det var riktigt turistigt och proppat med parasoll. Jag tycker inte att den delen av stranden som vi var på tillhör de finaste stränder jag varit på men det var helt okej och skönt med vatten! Det tog ca 3-4h från oss till stranden då det är ca 25 mil och det var skönt att få lite sol och bad!

Idag ska vi plugga c-uppsats hela dagen och vi har inget planerat för kvällen, eventuellt kanske vi går på bio i köpcentret här i Pin Klao, de har vissa filmer med eng text och det ska tydligen vara häftigt för det är 4 dimensionell bio tror jag det var!