linntillenius.blogg.se

- En liten blogg för att hålla Er uppdaterade om min tre månaders resa i Bangkok, Thailand!

Dagens ord: Papaya = malaco.

Kategori: Allmänt

Idag på praktiken fick vi testa ultraljud, vår handeldare heter Sirikorapit (en kvinna) och hon är kvär verkligen jättegullig och som tur är kan hon bra engelska så hon kan hela tiden förklara vad hon gör och översätta det patienterna säger. Vi har inte några egna patienter utan vi hjälper till med hennes men det är i alla fall givande! Jag har ju sedan barnsben haft problem med hälarna, att jag får ont när jag går långt och idag har jag blivit diagnosiserad med plantar facit (inflammation i fascian, mjukdelarna typ) i hälarna. Sirikorapit lärde oss ultraljud och sedan masserade de mina punkter i hälarna och Josse fick behandla mig med ultraljud! Vi fick även lära oss att manipulera ländryggen! Vid luch kom en av studenterna som var med på paraden fram till oss med två påsar färsk annanas och melon som de köpt till oss på marnaden, det är verkligen svårt att förstå hur vänliga alla är här och ibland känner man sig dum när de är så snälla hela tiden! Imorgon är det "friday market" på Mahidol och då ska det vara ett helt torg med massa mat och annat, den börjar inna 7 på morgonen och håller på fram till lunch så jag och Josse har bestämt att vi ska äta frukost på markanden imorgon bitti innan praktiken börjar! Imorgon ska vi antagligen ut med två andra utbytesstudenter från tyskland, varav Tony en av dem är från Thailand så det är bra med en som kan språket och känner staden! På lördag planerar vi att åka till semesterparadiset (för turister) Hua Hin för att få se lite hav och strand! Det är 26 mil men vi vill verkligen bada! tar bussen tidigt på morgonen! Ikväll åt vi jättegod mat och stark! Josse satt och grät hela middagen:) Sedan vandrade vi omkring lite bort från vår gata och det är verkligen helt ofattbart vilka små gator det finns precis överallt! Och det finns små matvagnar och skyfflen överallt, jag köpte färska varma jordnötter med skal på och lite bananer! Joss hittade en kille som sålde pyttesmå pannkakor som var himelska!

Kommentarer

  • Ann-Ci säger:

    Hej !!!!! Det verkar inte gå någon nöd på dig därnere. händer något hela tiden därnere för dig/er. kul , kul. kramar från Ann-Ci

    2012-11-29 | 21:05:42

Kommentera inlägget här: