linntillenius.blogg.se

- En liten blogg för att hålla Er uppdaterade om min tre månaders resa i Bangkok, Thailand!

Lyckad middag!

Kategori: Allmänt

Idag har jag och Josse haft första riktiga praktikdagen, det har varit jättebra och vi har ännu en dag blivit väl omhändertagna! Vår klinik ligger på skolan och det är öppenvården, en stor skillnad från sverige är att det är ett enda stort rum med massa sängar. Det är alltså inte ensklida rum för sjukgymnasten och patienten. Detta har vi sett som positivt hittills då sjukgymnasterna kan samarbeta mycket och alla hjälper alla, även patienterna verkar gilla detta då de kan prata med varandra! Vi är även imopnerade av all utrustning och apparater som thai folket använder som t ex ultraljud, laser, traktionsmaskiner, elektrostimulering mm mm. Idag har vi fått vara med och test ultraljud och det var kul, vi ska även få träna på varandra!
 
Ikväll har vi ätit en underbar middag alla fyra. Ingen på vår gata (eller del av stan där vi bor, Pinklao) kan engelska och det är därför lika roligt varje gång man ska äta eftersom man pekar lite och får in lite vad som helst! men ikväll satt det ett thaipar bakom oss vid ett bord som var så gulliga och kom fram till oss och hjälpte oss att beställa in massa olika rätter. det blev grillad hel fisk, grillad kyckling och kött med olika såser, sallader, grönsaker och sticky rice. Fantastiskt var det och jag tog ett kort men det har blivit något fel på datan så kan fortfarande inte ladda upp kort..
 
Imorgon är det den stora festivalen och vi är lediga från praktiken. Fram till lunch ska vi plugga C-uppsats och sen vid 12.30 blir vi upphämtade av en kvinna från universitetet. Vet inte riktigt hur dagen ser ut men tror vi börjar med att bli iordninggjorda inför firandet och sen fortsätter det bara till sena kbällen skulle jag tro! 
 
För övrigt har jag fått myror i tangentbordet! Mycket märkligt, de bara kryper upp hela tiden och jag kan inte förstå var de kommer ifrån! Me n som tur är är de små och ofarliga vad jag vet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: