linntillenius.blogg.se

- En liten blogg för att hålla Er uppdaterade om min tre månaders resa i Bangkok, Thailand!

Mahidol University

Kategori: Allmänt

Mahidol University

 

Universitetet som min utbildning Mälardalens Högskola (MDH) ett samarbete med heter Mahidol University och ligger mitt i centrala Bangkok. Vårt boende ligger också mitt i smeten och är till för studenter och vi ska bo i var sitt "standard room". Mahidol har tre akademiska områden: Hälsovetenskap, teknologisk vetenskap och social vetenskap och en av alla utbildningar är då sjukgymnastutbildningen. Då detta är ett utbyte har vi på MDH haft thailändska studenter hos oss och nu äntligen har det blivit vår tur att åka! Mahidol klassas som Thailands finaste universitet och plats 350 på "världsrankningen" av de bästa universitetet.

 

På universitetet finns även egna kliniker och vi har fått berättat för oss av de thailändska studenterna att det är här Kungen med familj vårdas när de är i behov att sjukhusvård! (Vi får för allas bästa hoppas på att kungen håller sig frisk så länge jag befinner mig på thailändsk mark) Jag och Josefin kommer mestadels inte att ha vår praktik på universitetets kliniker men det är här våra handledare kommer att finnas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: